Victoria Falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Claudia Zwamborn - WaarBenJij.nu Victoria Falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Claudia Zwamborn - WaarBenJij.nu

Victoria Falls

Blijf op de hoogte en volg Claudia

05 Oktober 2013 | Zimbabwe, Victoria Falls

Afgelopen zondag zijn we met 5 meiden naar de Victoria Falls vertrokken. De reis er naar toe duurde zo'n 6 uur met de bus, best lang maar we hadden een luxe bus. Niet een met kippen en geiten erin gelukkig! De volgende ochtend werden 3 van ons vroeg opgehaald om te gaan raften. De Zambezi rivier is een van de beste rivieren ter wereld om op te raften. Er zitten namelijk 19 rapids (stroomversnellingen) in waarvan er zes zijn met vijf sterren. Dat zijn de allermoeilijkste die er zijn. Er was er ook 1 met zes sterren, maar die mochten we niet nemen omdat het gewoonweg te gevaarlijk is. Om bij de rivier te komen moesten weer eerst 200 meter vrij steil naar beneden lopen over gefabriceerde trapjes en rotsen. Dat was al een ervaring opzich. Eenmaal in het water kregen we eerst instructies en daarna kon het echte werk beginnen. Het hele traject was 32 km lang, dus we hebben flink moeten peddelen. De rapids waren bijna allemaal vrij heftig en sommige in het bijzonder. We zijn drie keer over de kop geslagen met onze boot. Dan beland je dus in zo'n rapid en word je vrij stevig onder getrokken door de stroming. Je zwemvest is dan het enige wat er weer voor zorgt dat je boven komt. Een paar keer dacht ik echt dat ik zou verzuipen, maar gelukkig is dat allemaal goed gekomen. Na afgepeigerd te zijn van het raften moesten we ook nog 200 meter omhoog klimmen. Dat was echt het zwaarste wat ik ooit heb gedaan zo ongeveer. Mijn benen waren net spaghetti toen ik eindelijk boven was. Het was een te gekke ervaring en ik ben er vijf dagen aan herinnerd vanwege de enorme spierpijn en blauwe plekken.

Die avond zijn we naar een Afrikaanse Drumavond geweest. Onbeperkt rare dingen eten, muziek en entertainment. Ik heb krokodil, buffalo, wrattenzwijn en een of andere rare vogel geprobeerd. Vooral het wrattenzwijn vond ik erg lekker. Er was die avond ook nog een tradionele Afrikaanse waarzegger. Hij had heel veel rare botjes en steentjes die hij drie keer op de grond gooide en waar hij van alles in kon zien. Zo is er of komt er een man in mijn leven met wie ik voor altijd samen ga zijn, geen scheiding. We krijgen minimaal 1 zoontje via de natuurlijke weg wist ie te vertellen, dus geen keizersnee! Verder zal het met mijn carriere goed gaan en zal ik veel geld gaan verdienen. Leuk om te horen dus allemaal!

De volgende dag werden we rond 10-en uur opgehaald om met leeuwen te gaan wandelen. Er waren twee zusjes van 19 maanden oud die we mochten aaien en waar we een korte wandeling mee hebben gemaakt. Dat was zooo gaaf en indrukwekkend om te doen! Zal proberen straks een foto te uploaden.

's Middag zijn we naar de watervallen geweest. Prachtig om te zien, zo'n denderend natuurgeweld van water. Per minuut gaat er 500 miljoen liter water over de rand heen, dus dat is behoorlijk indrukwekkend. Ook hier zal de foto meer vertellen dan de woorden.

Om vier uur 's middags gingen we met een Sunset Cruise mee, ook wel de Booze Cruise genoemd. We hadden hoge verwachtingen maar bleken uiteindelijk met een hoop oudjes op een boot te zitten, niet echt de partyboot die we verwacht hadden, maar na een paar drankjes hebben we ons zeker vermaakt. Onderweg hebben we olifanten, nijlpaarden en krokodillen gezien en natuurlijk een mooie zonsondergang.

's Avonds gingen we met de taxi naar een lokale bar iets verderop van ons verblijf. Je mag er rond deze tijd niet meer door het dorp lopen om dat er veel olifanten de straat op komen. Toen we in de taxi zaten kwamen we echter een hele grote en mooie hyena tegen, die je liever ook niet wandelend tegenkomt. In de bar hebben we gezellig nog een paar drankjes gedaan met de locals en wat andere reizende mensen. Op zich wel gezellig, behalve dan dat je een paar keer per avond ten huwelijk wordt gevraagd door gasten die dolgraag met je mee willen naar Europa. Dat werd wel vervelend op een gegeven moment.

Eenmaal terug gekomen uit Victoria Falls gingen we donderdag een luipaard met een GPS zender opsporen. Deze hebben ze vanuit hier uitgezet in een park. Erg leuk met een antenne uit een safaritruck hangen en hopen op piepjes. De piepjes waren er, maar we hebben hem helaas niet kunnen vinden. Nog steeds geen wild luipaard dus...

Vandaag hebben we met een hele groep op een soort van marktje gestaan bij een school. We hadden een hele grote stand en verschillende dieren meegenomen. De kinderen (en soms ook volwassenen) konden voor $5 op de foto met een slang, egel, konijntje of een kameleon. Ik heb met name geholpen met het foto's maken door de kids te laten betalen en de dieren aan te geven. Was erg leuk om te doen, zeker omdat vooral de volwassenen hier erg schrokken van de slang die ik om mijn nek had.

Vanaf vandaag nog maar een weekje te gaan! De tijd is echt voorbij gevlogen, maar heb inmiddels ook wel weer zin om naar huis te gaan. Waar er altijd stroom is en de spinnen aanzienlijk kleiner... Eerst nog even genieten hier!

• 06 Oktober 2013 - 01:11

Saskia:

hoi Claudia... Weer super om te lezen allemaal!!!
    Geniet nog even van je laatste weekje en dan spreken
    We snel af want ik wil alles horen!!! Leuk!!! Xx

• 06 Oktober 2013 - 20:05

Ezra:

Wauw meissie!! Wat klinkt dat heerlijk allemaal!! En wat een goed vooruitzicht heb je na het bezoekje aan de waarzegger! ;-) Ik ben zeer benieuwd! Maar eerst je verhalen als je weer thuiskomt. Ben heel blij dat je het zo naar je zin hebt! Heerlijk! XXX

• 09 Oktober 2013 - 14:51

Lena:

Hoi, hoi , weer geweldig om te lezen wat je daar allemaal beleefd en mee maak , en vooral het stukje over de waarzegster hahaa., geniet er nog even van en dan weer naar huis.