Safari! - Reisverslag uit Hwange, Zimbabwe van Claudia Zwamborn - WaarBenJij.nu Safari! - Reisverslag uit Hwange, Zimbabwe van Claudia Zwamborn - WaarBenJij.nu

Safari!

Blijf op de hoogte en volg Claudia

26 September 2013 | Zimbabwe, Hwange

In een open safaritruck vertrokken we zondagochtend in alle vroegte richting Hwange National Park. Een reis van ongeveer 4 uur. Onderweg kwamen we veel politiestops tegen en bij elke stop was er wel weer een agent die omgekocht moest worden. Echt te grappig, maar ook te bizar hoe ze dingen regelen (of juist niet regelen) hier. De agenten waren namelijk zelfs loten voor een loterij aan het verkopen om een beetje bij te verdienen. Dat kun je je in Nederland toch niet voorstellen. Gelukkig kost tol hier maar $1, dus zo blijven alle "boetes" redelijk betaalbaar.

Hwange is ongeveer de helft zo groot als België om jullie een beetje een indruk te geven hoe uitgestrekt het gebied is. We hebben een middag-, avond-, en ochtend safari gedaan met een gids. In Hwange zijn heel veel olifanten te vinden dus deze hebben we dan ook het meest gezien. Helaas hebben ze er begin deze maand wel 81 stuks verloren aan stropers. Ze hadden namelijk de olifanten drinkpoel vergiftigd met cyanide. Cyanide zorgt voor totale ontregeling van de zuurstofhuishouding in je cellen. Je kunt je dus voorstellen wat deze beesten in hun laatste uren mee hebben moeten maken, verschrikkelijk. Zeker als je ziet hoe majestueus en indrukwekkend ze zijn.

Anyways, gelukkig hebben we dus nog een hoop van deze prachtige kolossen mogen aanschouwen. Ook hebben we leeuwen gezien, een mannetje, 2 vrouwtjes, een jonkie van ruim een jaar en een kleintje van een aantal weken. Te snoezig! Helaas waren ze wel wat ver op afstand, dus heb niet echt een onwijs goede foto kunnen maken. Verder hebben we nog giraffen, jakhalzen, zebra's, struisvogels, wrattenzwijnen, een civetkat, een bushbaby en wat roofvogels gezien. Helaas dus nog steeds geen luipaard die ik, als allerlaatste, graag aan mijn Big 5 (leeuw, olifant, buffel, neushoorn en luipaard) zou toe willen voegen. Ach ja, katachtigen zijn nou eenmaal moeilijk te spotten. Misschien krijg ik nog een kans en anders heb ik weer een goed excuus om weer naar Afrika af te reizen. Ik heb zo het idee dat het Tanzania dan gaat worden. Met nog 2,5 week ruim te gaan, nu al plannen voor de volgende trip aan het maken.

Qua algemene info kan ik jullie vertellen dat het eten hier goed te doen is. Niet altijd even smaakvol, maar ik was natuurlijk ook wel erg verwend de afgelopen jaren met een masterchef in huis. Slapen gaat ook prima. Als ik s avonds onder m'n klamboe kruip dan voel ik me redelijk veilig. Ik ben wel vaak vroeg wakker, maar het geluid van brullende leeuwen gaat nog steeds niet vervelen. Ik denk dat ik thuis ook zo'n geluid als wekker neem. Verder ben ik onder mijn factor 30 een fijn kleurtje aan het kweken, ben nu gebroken wit in plaats van RAL9010. Dat was het denk ik wel weer voor nu! Hoop zo ook wat foto's te kunnen posten op FB...

  • 27 September 2013 - 22:29

    Willem Zwamborn:

    toch weer leuk zo'n reisverslag zo kan ik je een beetje volgen wat je allemaal meemaakt wel jammer van dat vergif dat gebruikt is dat was van de week hier ook op het nieuws veel plezier nog groetjes pa

  • 28 September 2013 - 12:49

    Lotte:

    Ha Claudia

    Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Geniet nog van de rest van je reis!
    Xxx Lotte

  • 28 September 2013 - 13:38

    Telma:

    Hi Claudia, gaaf zeg wat je daar allemaal doet en superstoer dat je zo'n reis maakt! Erg leuk om al je verhalen te lezen, krijg helemaal zin om ook eens af te reizen naar het mooie (zuidelijke) Afrika. Geniet nog van je 2-2,5 week daar! Dikke kus, Telma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Not all those who wander are lost!

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 7117

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Thailand here we come!

16 Augustus 2014 - 07 September 2014

Indonesia here we come!

14 September 2013 - 13 Oktober 2013

Zimbabwe here I come!

Landen bezocht: