Vertrokken en de eerste dagen! - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Claudia Zwamborn - WaarBenJij.nu Vertrokken en de eerste dagen! - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Claudia Zwamborn - WaarBenJij.nu

Vertrokken en de eerste dagen!

Blijf op de hoogte en volg Claudia

18 September 2013 | Zimbabwe, Bulawayo

Weggebracht door lief broertje sta je in je eentje op Schiphol. Ik ben wat je noemt een heavy traveller. Waarom heel cool super weinig meenemen terwijl je gewoon zoveel mogelijk kunt meenemen zodat je nog wat te kiezen hebt. "Je zult de helft van je kleren wel niet aan trekken daar!" Nou en, ik heb wel wat te kiezen gehad. Daar hou ik van, keuze hebben.

Helaas is het geen wat de afgelopen tijd op mijn pad is gekomen niet allemaal een vrijwillige keuze geweest, maar de keuze hoe er mee om te gaan is dat natuurlijk weer wel. Het leek mij, en een zeker best vriendinnetje Selina, een goed idee als ik er eens even lekker tussenuit zou gaan. Zo ontstond het idee om vrijwilligerswerk in het buitenland te gaan doen. En nu, slechts een paar weken later zit ik op het vliegveld in München te wachten op mijn aansluitende vlucht naar Johannesburg. De vlucht naar München was heerlijk. Ik had 2 hele stoelen voor mezelf, fijn! Jammer dat de vlucht maar een klein uurtje duurde. Laten we hopen dat dit met mijn vlucht naar Johannesburg ook zo is. Wat zal ik dan heerlijk slapen.

De vlucht naar Johannesburg ging perfect. Eigenlijk nog best wel veel geslapen en een gezellige Zuid Afrikaanse buurman. Een wat oudere man met een gezin van 6 kinderen waar ie maar niet uitgepraat over raakte. Eenmaal in Johannesburg aangekomen voelde het een beetje als thuis komen. Ik ben hier natuurlijk al een keer eerder geweest dus ik kon mijn weg redelijk geod vinden ook al was het gevoel erg dubbel. De vlucht naar Bulawayo was behoorlijk turbulent, dus wat minder prettig.

Eenmaal aangekomen in de meest simpele hangar ooit, kon het stempelen weer beginnen. Eerst in de rij om een formulier in te leveren en je visa te betalen *BAM* stempel en dan in de andere rij voor de visa sticker met *BAM* weer een stempel.

Ik werd opgehaald door Nicky, de eigenares, en kwam erachter dat het andere meisje dat ze ophaalde ook een Nederlandse was. We delen samen een kamer, helaas dus geen prive kamer, maar ze is erg leuk en gezellig dus ook wel prima zo. De eerste avond en dag was ik erg moe en lusteloos van de reis. Ik had slecht geslapen en niet goed gegeten dus niet al te beste ingredienten voor een goede start. Wel iedereen ontmoet en leren kennen. Erg leuke mensen allemaal overal vandaan eigenlijk. Gistermiddag zijn we even het centrum ingeweest en naar het Natural History Museum. Erg interessant. 's Avonds kregen we een kamergenootje met ons mee die gevoed moest worden, Gus Gus de eekhoorn. Echt de leukste en liefste die je ooit gezien hebt!

Gisteren begon meteen spannend. Er was 3 dagen geleden een bruine hyena (vrij zeldzaam) binnen gebracht die vast had gezeten in een val. Maar in de nacht was ze ontsnapt en ze kon overal op het terrein zijn, dus wij mochten nergens heen. Uiteindelijk hebben ze haar sporen kunnen vinden en zagen ze dat ze richting het natuurpark was vertrokken. Daarna zijn we verder gegaan met een tour over het hele terrein heen. Langs alle beesten, dus veel over ze geleerd. 's Middags hebben we op een groot veld met ons team kroppen sla staan oogsten voor de beestjes en tegen de avond hebben we sprinkhanen gevangen voor de kameleons. Hilarisch om te doen kan ik jullie vertellen!

Vandaag was geen super bijzondere dag. We hebben van alles gedaan, beesten eten gegeven, tijdelijke hokken voor de aapjes klaar gemaakt en een korte bushwalk. Komend weekend ga ik op safari in Hwange National Park. Van zondag tot dinsdag ochtend gaan we er een aantal keer op uit om beesten te spotten! Heel veel zin in!!!

  • 18 September 2013 - 18:27

    Joyce:

    Hey skatti,
    Fijn dat je goed bent aangekomen! Veel foto's maken en heel veel genieten.
    Dikke x

  • 18 September 2013 - 18:55

    Lena:

    Geweldig om te lezen dat je een goede reis hebt gehad, en ook al een paar leuke dagen. Ik blijf je volgen, want vindt het geweldig wat je doet daar.

    Gr Lena xxx

  • 18 September 2013 - 19:05

    Maud:

    Hè stoere chick!
    Gaaf om je verhaal te lezen! Knap van jou om deze trip gewoon te maken! De animales zijn blij met jou!

  • 18 September 2013 - 19:21

    Karen:

    Hé Clau, fijn je te lezen! Klinkt goed (met kleine ondertoon) Geniet daar en ik blijf je volgen!! XXX

  • 18 September 2013 - 20:10

    Saskia:

    Heey Claudia,
    Wat leuk om te lezen allemaal!! Lekker van genieten daar..
    Dit weekend op safari!! Gaaf!!! Veel plezier nog!!!
    Xx

  • 19 September 2013 - 10:10

    Willem Zwamborn:

    fijn te horen dat je goed bent aangekomen en ook een leuk nederlands meisje op je kamer hebt maar het is wel spannend met al die wilde dieren vooral als er een ontsnapt is maar je hebt het wel naar je zin zo te horen groetjes pa sjimmie en sjors

  • 19 September 2013 - 10:13

    Loes Deijkers.:

    Ha, die Claudia. Wat een ervaringen doe je weer op meis.! veel spanning en avontuur. Ik vind het super voor je. Je bent alweer bijna een week weg! Het gaat snel hé? geniet maar. Fijn dat je leuke mensen om je heen hebt. Kun je het eten wel verdragen? En de warmte??? Hiet is het echt herfst. Gewoon koud, maar in het weekend zou het wat droger en iets warmer worden. Zo gaat hier alles z,n gangetje. Voor jou ligt het wel heel anders! Het verrijkt je leven Claudia. Maar weinig mensen is het gegeven om zoiets mee te mogen, en kunnen, meemaken. ik hoop, lieverd, dat je je gedachten wat kunt verzetten. Het leven gaat door.Iik brand hier geregeld kaarsjes voor je, en denk dus veel aan jou. zet ,m op meid. Kracht en sterkte toegewenst,een mooie tijd,en probeer te genieten. Een dikke kus van Oma2

  • 20 September 2013 - 20:19

    Oma Balie:

    Lieve Claudia,
    Jij in de zon, wij bij de kachel. Was blij dat je reis goed verlopen is, zover als dat kan. Een geluk weinig tijdverschil, dus wat uren slapen brengt je snel op een normaal niveau om van alles te genieten.
    Vind je verslag over de reis heel begrijpelijk, alleen jammer, dat je met een houten kontje weer in de wereld stapt.
    Geniet maar van al het leven dat je tegenkomt.
    'K hou de e-mail in de gaten om hopelijk meer van je te horen.
    Veel groeten en liefs, Oma Balie.

  • 21 September 2013 - 22:44

    Ezra:

    Ha meissie!! Heerlijk om je verhalen te lezen!! Ik denk aan je en geniet er met bolle teugen van!! Xxx

  • 21 September 2013 - 22:45

    Ezra:

    Haha bolle is natuurlijk volle ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Not all those who wander are lost!

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 7119

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Thailand here we come!

16 Augustus 2014 - 07 September 2014

Indonesia here we come!

14 September 2013 - 13 Oktober 2013

Zimbabwe here I come!

Landen bezocht: