Alweer bijna een week hier! - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Claudia Zwamborn - WaarBenJij.nu Alweer bijna een week hier! - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Claudia Zwamborn - WaarBenJij.nu

Alweer bijna een week hier!

Blijf op de hoogte en volg Claudia

21 September 2013 | Zimbabwe, Bulawayo

De volgende dagen waren super! Ik heb o.a. meegeholpen met het schoonmaken van de kooien van de luipaarden. Dat klinkt als een saai baantje (is het natuurlijk ook) maar het is zo gaaf om te werken in de omgeving van die beesten. Ze worden eerst opgesloten in hun nachtverblijf voordat we de kooi in kunnen. Bij een wilde luipaarddame, Rosilyn, moest ik door de kooi heel goed kijken of ze wel echt in haar nachtverblijf zat. Toen ik haar zag, zag ze mij ook. Ze gromde heel agressief en sprong zo richting het hek. Ik schrok me dood, werkelijk. Zo'n beest wil je echt niet in het wild tegen komen, behalve op een safari dan. Was best een bijzondere ervaring en een goede herinnering aan het feit dat je met wilde dieren werkt hoe schattig sommigen ook naar het hek komen om geaaid te worden.

Verder heb ik paardenvlees staan snijden van een dood paard af. Over dirty jobs gesproken, zoiets smerigs heb ik nog nooit meegemaakt. Maar het was voor een goed doel, want met het vlees ging ik samen met Zoë (verzorger van de carnivoren) een luipaard en 2 leeuwen trainen. Ze werkt met een klikker, dus elke keer als ze een opdracht goed hadden uitgevoerd kregen ze een stukje paardenvlees. Dat was zo gaaf, ik kan niet eens uitleggen in woorden hoe gaaf dat was. Dat zo'n groot poezebeest gewoon jouw opdrachten uitvoert, heel bijzonder.

Ook hebben we een school bezocht en twee presentaties gegeven aan twee groepen van ongeveer zo'n 50 schoolkinderen tussen de 12 en 16 jaar. We hadden een Terrence meegenomen, mijn favoriete Vervet Monkey, 2 schildpadden, een kameleon, een egel en African Rock Python. Ze vonden het geweldig wat de verzorger te vertellen had over deze beesten. Echt goed om te zien dat ze op deze jonge leeftijd al veel info krijgen over natuurbehoud en dat ze vragen kunnen stellen over de dieren. Terrence vond de kinderen wel erg spannend, hij klampt zich dan helemaal aan je vast en probeert dan in je shirt te kruipen. Dus als je niet uitkijkt dan zit ie eronder. Dat leek me geen goed idee maar toen heeft ie heel mijn schoot onder gepist. Erg fijn!

Tussen door hebben we baby shifts. Ze hebben op het moment 5 babies die zorg nodig hebben, 2 coucals, 1 grey lourie, 1 bushbuck (Teak) en 1 eekhoorn welke jullie al gezien hebben op Facebook. Ze krijgen verschillende voedingen op een dag, ieder weer op een eigen andere manier. Heel leuk om te doen. Verder hebben ze ook nog jonge konijntjes waar ik natuurlijk ook vriendjes mee geworden ben. Een mannetje in het bijzonder, ik heb m Jefferson genoemd want hij is een 'white rabbit'.

Een andere lieveling is Prince de serval. Prince is een hele vriendelijke serval waar je tijdens animal time bij in het hok mag. Hij vindt het heerlijk om aangehaald te worden en dan kwijlt ie als een malle. Kopjes geven tegen je benen, net een huispoes alleen tikje groter. Zal straks eens wat foto's erop zetten!

Morgenochtend vertrekken we vroeg richting Hwange National Park. Eens kijken wat we daar weer voor moois gaan zien! Vast weer genoeg te vertellen over een paar dagen!

  • 22 September 2013 - 10:08

    Ans:

    Hey Claudia, gaaf verhaal hoor! Blijf opletten met de poeskes, het blijven roofdieren. Maar goed te lezen dat het super is daar :-) xxx

  • 22 September 2013 - 17:28

    Danny:

    Hey clau!!
    Klinkt allemaal als een super ervaring!!
    Nog veel plezier daar en blijf je verslagen lezen.
    Xx danny

  • 22 September 2013 - 21:04

    Joyce:

    way jealous over here
    kussie

  • 23 September 2013 - 21:13

    Wendy:

    Wow! Super, maar let idd wel goed op jezelf!wat doe je daar toch weer ongekende levenservaring op, heeeel goed bezig! Enjoy! Wen

  • 26 September 2013 - 10:32

    Saskia:

    Klinkt supergaaf allemaal! Geniet ervan! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Not all those who wander are lost!

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 7121

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Thailand here we come!

16 Augustus 2014 - 07 September 2014

Indonesia here we come!

14 September 2013 - 13 Oktober 2013

Zimbabwe here I come!

Landen bezocht: